Spring naar inhoud

Mislukte campagnes

by op oktober 30, 2012

                                           Hoe maak je een goede etnomarketingcampagne? Dat is waar dit blog om draait, we hebben de afgelopen week zelf voorbeelden gecreëerd van mislukte etnomarketingcampagnes en deze verspreidt op het internet. Op deze manier willen we laten zien dat het voeren van etnomarketingcampagnes lang niet zo gemakkelijk is als het lijkt, en dat het vooral belangrijk is niet zomaar dingen over andere culturen aan te nemen. Denk dus nooit in vooroordelen!

De Albert Heijn heeft al een succesvolle etnomarketingcampagne gevoerd, door in te spelen op het afgelopen Suikerfeest. Ze hebben hun doelgroep; de etnische minderheid goed bereikt door een deel van het assortiment en de uitvoering ervan op hun behoefte af te stemmen. Meer over deze campagne is te lezen bij “Ramadan bij de Albert Heijn”.

Zoals in de inleiding al vermeld is het belangrijk nooit in vooroordelen nooit als een waarheid aan te nemen. Wil je een etnische minderheid als doelgroep? Zorg dan dat je de doelgroep goed leert kennen, weet wat je doelgroep wil! Dit blog gaat je daarbij helpen, er zijn hier een hoop tips te vinden, en een aantal leuke voorbeelden van succesvolle of mislukte campagnes.

From → Inhoudsopgave

Geef een reactie

Plaats een reactie